با ما تماس بگیرید : 09123897706

 

طراحی و ساخت تندیس یادبود

 

 

تندیس‌ها مجسمه‌های هنری طراحی شده‌ای هستند که در مراسم مختلف بعنوان هدیه یا جایزه ارائه می‌شوند. فرقی نمی‌کند در یک مراسم هنری مثل اسکار باشد یا یک بزرگداشت و موفقیت، این تندیس‌ها هستند که ارزش یک مراسم را بالاتر می‌برند. بنابراین، طراحی تندیس اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

 

برای اینکه بتوانید بهترین تندیس را برای مراسم مورد نظرتان انتخاب کنید لازم است ابتدا با انواع تندیس یادبود اشنا شوید.

 

 

انواع تندیس یادبود

 

 

با توجه به اینکه تندیس را به چه منظور طراحی می‌کنید و قرار است در چه مراسمی به چه افرادی آن را اهدا کنید، می‌توانید تندیس مورد نظرتان را از بین انواع زیر انتخاب کنید:

 

 

تندیس ساده

 

 

همانطور که از نامش پیداست، این نوع تندیس، ساده‌ترین و معمول‌تری نوع تندیس یادبود است که شاید بسیاری آن را همانند یک لوج تقدیر بشناسند. تندیس‌های ساده اغلب قیمت نسبتا پایین‌تری نسبت به سایر انواع تندیس‌ها دارند چرا که در بسیاری از مواقع آن‌ها از پیش ساخته هستند و فقط کافیست موارد دلخواه شما روی آن حک شود.

 

 

تندیس پلکسی (Plexiglass)

 

 

پلکسی گلس یکی از انواع متریالی است که برای ساخت تندیس یادبود استفاده می‌شود. این نوع متریال قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید تندیس‌هایی با ظرافت بیشتر و اشکال متفاوت‌تری بسازید. علاوه بر اینها، قابلیت حکاکی با لیزر، تنوع در رنگ و ابعاد و امکان سفارش تندیس پلسکی مات و شفاف، از جمله ویژگی‌هایی هستند که این نوع تندیس را در بین بسیاری از مشتریان محبوب می‌سازد.

 

 

تندیس کریستال

 

 

اگر دوست دارید تندیس یادبودی که سفارش می‌دهید ظاهری شیشه‌ای و لوکس داشته باشد، تندیس کریستال می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. تندیس‌های کریستالی یک ویژگی منحصر به فرد دارند و آن هم قابلیت حکاکی داخل تندیس است که به آن ظاهری سه بعدی می‌بخشد.

 

 

تندیس حجمی

 

 

اگر می‌خواهید از افراد برجسته یک سازمان یا هنرمندان خاص و نامدار تقدیر بعمل بیاورید، تندیس حجمی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این نوع تندیس‌ها سه بعدی هستند و برخلاف تندیس‌های ساده، یادبود شما روی یک تخته حک نمی‌شود بلکه می‌توانید آن را به شکل سه بعدی طراحی کنید. بعنوان مثال اگر قرار است به فردی به خاطر چند سال تلاش و سابقه در یک مقام خاص تقدیر بعمل بیاورید می‌توانید عدد مورد نظر را روی تندیس حجمی به شکل سه بعدی داشته باشید.

 

 

این نوع تندیس‌ها نیز از جمله یادبودهای محبوب در بین مشتریان هستند که معمولا از جنس فلزی یا رزین طراحی می‌شوند.

 

 

تندیس ترکیبی

 

 

نوع دیگری از انواع تندیس یادبود، تندیس‌های ترکیبی است که از ترکیب چند متریال مختلف همانند پلکسی، چوب، فلزی و حتی رزین ساخته می‌شود. با توجه به اینکه از چند متریال در ساخت این نوع تندیس استفاده شود قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

 

 

مراحل طراحی و ساخت تندیس یادبود

 

 

پیش از اینکه بخواهید ساخت تندیس یادبود را شروع کنید باید سفارشتان را با طراحی تندیس یادبود آغاز کنید. با توجه به اینکه تندیس یادبود قرار است برای چه مراسمی استفاده شود می‌توانید موارد زیر را برای طراحی در نظر بگیرید:

 

 

 

    • استفاده از متن

 

 

    • لوگو

 

 

    • عدد

 

 

    • اشکال هندسی

 

 

    • نماد جشنواره یا مسابقه

 

 

    • اشکال خاص و هنری

 

 

 

همچنین پیش از طراحی تندیس یادبود لازم است نسبت به نوع و متریال آن نیز تصمیم گیری کنید چرا که می‌تواند در مرحله طراحی به بهبود طرح‌ریزی کار کمک کند. همچنین انتخاب نوع تندیس می‌تواند بودجه بندی را نیز برای شما ساده‌تر سازد. بعنوان مثال، در بین انواع تندیس یادبود، تندیس‌های کریستالی یا شیشه‌ای گرانتر هستند. بنابراین هزینه نهایی اجرای این کار نیز بالاتر خواهد بود.

 

 

پس از اینکه تندیس طراحی شد، طرح مورد نظر برای شرکت سازنده تندیس ارسال شده و مراحل ساخت آغاز می‌شود. بنابراین در نظر داشته باشید هنگام سفارش تندیس یادبود موارد زیر را در اختیار طراح قرار دهید:

 

 

 

    • هدف از طراحی تندیس یادبود چیست؟ نوع مراسم یا مسابقه را مشخص کنید.

 

 

    • متریال یا جنس تندیس یادبود. متریال و نوع تندیس در طراحی تندیس یادبود موثر است.

 

 

    • بودجه خود را مشخص کنید. از ما در سرو گرافیک مشاوره بگیرید تا به شما کمک کنیم با بودجه‌ای مناسب‌تر تندیس یادبود چشم نوازی داشته باشید.

 

 

    • تاریخ مراسمی که در آن می‌خواهید تندیس یادبود را اهدا کنید. این مساله به سرعت کار کمک خواهد کرد. هرچند باید در نظر داشته باشید طراحی تندیس یابود ممکن است چند روز به طول انجامد بنابراین بهتر است حتما حداقل یک هفته جلوتر از زمانی که تندیس را نیاز دارید نسبت به سفارش طراحی آن اقدام کنید.

 

 

    • سایز و ابعاد کار را دقیق در اختیار طراح قرار دهید.

 

 

 

قیمت طراحی و ساخت تندیس یادبود

 

 

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، هزینه ساخت تندیس متغیر است و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. اما می‌توانید با ما در سرو گرافیک تماس بگیرید تا نسبت به قیمت طراحیی تندیس یادبود شما را آگاه کرده و مشاوره رایگان در زمینه طراحی این محصول ارائه دهیم.